lunes, 26 de mayo de 2014

Trencadís de Joan Miró

Seguint amb el projecte de Joan Miró, hem fet un mural conjunt reproduint el trencadís que podem trobar a l'aeroport de Barcelona. Hem utilitzat la tècnica del collage, utilitzant retalls de papers amb els colors més típics que utilitzava el pintor en les seves obres. 

TRENCADÍS AEROPORT DE BARCELONA
Hem treballat molt en equip i aquest és el nostre propi trencadís. L'hem penjat a la sala!
 

domingo, 18 de mayo de 2014

Mòbil de Joan Miró

Seguint amb el projecte de Joan Miró, hem realitzat uns mòbils amb elements i colors bàsics d'aquest gran pintor.

El mòbil està compost per una estrella blava, una línia recta verda, una rodona vermella i una lluna groga.

Els infants van pintar totes les formes amb ceres i desprès les van retallar amb el punxó o les tisores.

Mireu com ens ha quedat!

miércoles, 14 de mayo de 2014

Autoretrat de Joan Miró


Seguint amb el projecte de Joan Miró, el grup de petits hem reproduït el magnífic quadre "Autoretrat" de Joan Miró. 

Hem utilitzat colors per pintar el fons i després hem dibuixat a llapis la figura humana. Tot seguit, hem modelat plastilina i l'hem enganxada al quadre. Per finalitzar, l'hem envernissat i, aquest és el nostre resultat!

Podeu fer click a sobre de la imatge per veure-la més gran:



lunes, 12 de mayo de 2014

Vídeo: l'home orquestra




"L'home orquestra": vídeo que recull la importància de treballar en grup. Així mateix, reflecteix que les rivalitats no són bones, especialment quan són portades a l'extrem i això implica danyar la resta de companys.


I vosaltres què en penseu?

El dibuix infantil a l'Etapa Preesquemàtica.


Aquest dibuix està realitzat per una nena de 4 anys. Com podeu veure la principal característica d'aquesta etapa és la cerca conscient de la forma, els primers intents de representació, i en conseqüència, el començament de la comunicación gràfica.

Els traços i els gargots són controlats i es refereixen a objectes visuals. La nena intenta establir una relació amb el que vol representar, la qual cosa li produeix una gran satisfacció.

Els moviments circulars i longitudinals evolucionen cap a formes que es poden conèixer. El símbol que es vol aconseguir és la figura humana que es realitza a través d'un capgròs. 

Aquesta representació es torna més elaborada amb l'addició de braços i cames, amb l'agregat d'un cercle entre ambdues cames que representa el ventre i, a vegades, el cos.

És molt important entendre que els primers intents de representació de la figura humana no s'han d'entendre com immadurs, ja que un dibuix és esencialment una abstracció o un esquema, que provenen d'una alta gamma d'estímuls complexos i és el començament d'un procés mental ordenat.

Una original tècnica per aprendre a escriure


Mº Àngels Arnau, psicopedagoga i mestra, ha creat una tècnica excepcional per ensenyar a escriure els seus infants, basant-se en la memòria visual i utilitzant un bolígraf lluminós!

No us podeu perdre l’article publicat al diari “El Periódico”, que de ben segurs, serà del vostre interès.




LA TÈCNICA EN IMATGES: